čtvrtek 4. května 2017

EME expedice Kapverdy

Dnes skončila 4-denní EME expedice X-teamu v podání DF2ZC a DH7FB na Kapverdy , kde vysílali v pásmu 144 MHz pod značkou D44TU. V provozu měli stanici složenou z dvojice 8-mi prvkových Xpol antén DK7ZB a koncového stupně Tajfun. Když byly v minulosti Kapverdy aktivovány na EME, tak jsem se ještě tomuhle velmi zajímavému provozu nevěnoval a informace z EME provozu jsem hltal jen z časopisů.
Druhý den provozu jsem večer zajel na portable zkusit štěstí. Jelikož v té době zrovna Měsíc v nadhlavníku, ukončili na nějakou dobu svůj provoz, než se jim na obloze trochu posune. S Ground gainem nebylo možné počítat, jelikož jejich stanoviště bylo obklopené horami a minimální elevaci tak potřebovali 15°. Když opět zahájili provoz, byl jsem dost zklamán, poněvadž nejčastější sekvence u mě byla čistá obrazovka bez náznaku signálu, nebo jen části signálu, které neuměl program zdekódovat. Jelikož jsem musel ráno brzy vstávat do práce, nečekal jsem na posledních 5 stupňů elevace a provoz jsem ukončil.
Poslední den jejich provozu také nezačal nějak slibně. Když jsem všechnu techniku pozapínal, tak jsem se dočetl na EME chatu, že přestali vysílat z důvodu výpadku proudu. Když měli proud, opět měli Měsíc přímo nad hlavou a museli čekat. Po půlnoci našeho času konečně byl konečně zahájen provoz jen do horizontální polarizace z důvodu poruchy relé, ale přijímali v obou rovinách. Dlouho u mě nebyla ani čárka a já čekal na správné stočení polarizace. Konečně po 3/4 hodině vidím signál, zavolal jsem a spojení bylo za chvilku hotové s reporty -22/-24.

Žádné komentáře: