pondělí 26. října 2015

EME expedice Saint Martin / Sint Maarten

Atletico team tentokrát ve složení PE1L, PA3FPQ, PE1LWT a K5QE j.h. nám opět připravilo zajímavou EME expedici na ostrov v Karibském moři Saint Martin , která je rozdělen pod francouzskou správu (FS) a také nizozemskou (PJ7).
V sobotu 24.10.2015 jsem večer zajel na EME QTH. Jelikož musí na Saint Martinu čekat na elevaci přibližně 20°, poněvadž jim vadí okolní vegetace (viz foto), měl jsem ještě čas se věnovat i zajímavému tropo provozu do Skandinávie a Pobaltí.
Jakmile byl v Karibiku Měsíc viditelný a spustili provoz, spustil se obrovský pileup. Provoz jako vždy hotový koncert. Volal jsem tentokrát necelé 3 hodiny, než jsem na obrazovce uviděl odpověď:
234400 3 -23 2.5 -54 3 # OK2PMS TO2EME FK88 OOO 1 10
V časech, kdy mi expedice vlivem stočení polarizační roviny zmizela, jsem občas počítal volající stanice, kterých jsem jednou napočítal 27. Spojení a nová DXCC potěšila a už se těším na jejich přesun do PJ7.
Po přesunu do nizozemské částí ostrova Sv. Martina (Sint Maarten) jsem využil hned prvního možného okna 29.10.2015 a brzy nad ránem jsem na jejich začátek provozu čekal již na pásmu. Po necelé hodině provozu se mi podařilo spojení navázat. Zapomněl jsem si opět uložit PrintScreen obrazovky našeho spojení, tak jen textově:
011000 4 -19 2.1 -30 3 # OK2PMS PJ7/PE1L OOO 1 10

Žádné komentáře: