pátek 12. června 2015

VKV expedice Market Reef

Území Market Reef je z radioamatérského pohledu vzácná lokalita a země DXCC v Evropě. Ostrov leží poblíž Alandských ostrovů mezi Švédskem a Finskem. Jsou to skaliska o ploše 3 hektarů s budovou majáku, která jsou rozdělena hranicí přesně napůl mezi Švédsko a Finsko. Zajímavostí jsou i 2 časové zóny na tak malém území.
Poměrně často z ostrova vysílají radioamatéři na KV. Nyní se podobné příležitosti dostalo i příznivcům pásma 144 MHz, když na ostrov dorazili cestovatelé z OH8K pod vedením Jussiho OH6ZZ a vysílají pod značkou OJ0B převáženě provozem EME a MS.
10.6.2015 jsem odpoledne natočil anténu a monitoroval jejich pracovní kmitočet 144.353 MHz. Delší dobu jsem nic nepřijímal, podle útržku jednoho pingu byli tou dobou otočení asi do UA. Pak začaly pingy chodit častěji a viděl jsem, jak odpovídají Josefovi OK1MDK. Spustil jsem volání a hned další spojení již bylo se mnou.
Za spojení jsem moc rád, poněvadž se jednalo v mém případě o novou DXCC v pásmu 144 MHz č. 104.
14.6.2015 jsem si spojení s OJ0B zopakoval, tentokrát provozem EME.
Doporučuji prohlédnout fotky z této expedice.

Žádné komentáře: