úterý 30. prosince 2014

Vánoční překvapení od maltézských rytířů

sídlo Řádu maltézských rytířů v Římě
V průběhu prosince inzeroval Frank DL8YHR EME provoz ze zajímavé lokality v pásmu 2m a 70cm v průběhu ledna 2015, avšak neprozradil z které. Nakonec nás nenechal příliš napínat a onou zemí je Suverénní vojenský hospitální řád sv. Jana v Jeruzalémě, na Rhodu a na Maltě. VKV provoz je součástí větší expedice KV + VKV pod značkou 1A0C z prostor jejich sídla v Římě od 29.12.2014 do 1.1.2015.
Krásná to příležitost a rozhodně jsem si nechtěl nechat ujíst příležitost. Jelikož oproti dlouhodobé předpovědi meteorologů začalo mrznout a doma mi zamrzla elevace, zajel jsem o den dříve na EME QTH zkontrolovat vše potřebné. Synové ochotně jeli se mnou pod záminkou zkušebních odpalů silvestrovských raket.
Druhý den večer jsem vyrazil zkusit štěstí. Byl jsem zvědavý na signál 1A0C na jednu 9el. anténu. Když jsem přijel na vymrzlé EME QTH a naladil kmitočet expedice 144.143 MHz, bylo jen ticho, až jsem znejistěl, zda je vše v pořádku. Ale na chatu jsem se dočetl, že právě nastal čas večeře. Když se Frank opět objevil na pásmu, byl jsem překvapen pěkným a spolehlivým signálem. Jenže šla jedna výzva za druhou a nikomu neodpovídal. I vzpomněl jsem si na Frankův povzdech z předchozího dne, že má rušení od KV stanice. Své vlastní odrazy jsem slyšel v tu dobu na reproduktor i přes silného teplého kulicha. Asi po 5-ti výzvách dával report neexistující italské značce (při síle -19dB předpokládám v pravdivé dekódování na mé straně) a v další periodě již přišla odpověď pro mne. Tedy spojení se mi podařilo oproti očekávání velmi rychle a na závěr roku jsem si připsal mou 98. DXCC v pásmu 144 MHz.
Když mu Měsíc zapadl za budovu, přešel na chvíli na provoz odrazem od meteoritů. Ze zajímavosti jsem se podíval na kmitočet 144.360 a v podstatě každou periodu jsem přijímal několik pingů s reportem pro S57M. Poněvadž se jim spojení nedařilo, začal jsem jej také volat a během 5-ti minut jsme zkompletovali i spojení odrazem od meteorických stop.
Za těch pár hodin EME provozu se mi podařilo udělat 10 initů a 2 nové WAS - Kentucky a New Mexico.
Tolik poslední EME expedice roku 2014. Happy New Year 2015!

Žádné komentáře: