pátek 5. července 2013

EME expedice Rwanda

antény 9X0EME a 9X0HP


Nedávno EME komunitu překvapilo sdělení, že Herman DL2NUD a René PE1L aktivují na VKV pásmech EME provozem Rwandu.
Vše se podařilo a opravdu se objevili na pásmu pod značkou 9X0EME nejprve na 2m, později na UHF pásmech. V prvních dnech jsem se k vysílání nedostal a navíc se mi nechtělo soupřit s big gun a tak jsem spoléhal na druhý týden expedice. Sice jsem se obával horšící se degradaci. Přeci jen se blíží nový měsíc.
4.7.2013 přišla má chvíle. Signál z Kibali, hlavního města Rwandy byl silný, ale měl jsem tentokrát velký problém s dekódováním i u silného signálu. Nevím, zda to bylo způsobeno tentokrát vysíláním kruhovou polarizací, ale signál od 9X0HP jsem dekódoval  jen občas.
Každopádně se mi spojení podařilo navázat jako mou 78. DXCC s reporty oboustraně -24 dB.

Žádné komentáře: